maanantai 1. lokakuuta 2012

Pienen pojan kirjahylly...

Ikioma Kirjahylly
Yksi osio pojan huoneesta taas valmistui.
 Isi rakensi pienelle miehelle ihan ikioman kirjahyllyn. :)

Näin omat rakkaat kirjat ovat helposti nähtävissä ja otettavissa... 
ylettyy ihan itse :)

Pikku- kulta on ihastunut kirjoihin 
ja rakastaa selailla niitä ja tykkää niin kuin,
 hänelle niitä luetaan..tai enemmänkin ehkä vielä katsellaan :) 
ja tehdään ääniä.  

 Hyllykkö oli varsin helppo rakentaa,
 päättää vain minkä pituisen ja levyisen haluaa,
 sitten ruuvaa samanpaksuisesta puusta hyllyt.
 Kapeasta rimasta tehdään rimat pitämään kirjat paikallaan.
 Kaikki kasataan ensin kehikoksi sitten maalataan 
ja lopuksi kiinnitetään seinään.
Tällä hyllyllä on pituutta 130cm, ja leveyttä 90 x 60 cm.

Idea tässä hyllyssä on mainio, 
kun kirjat ovat kansikuva näkyvissä, 
näin lapsi voi valita kirjansa, 
ilman että vetää ensin kaikki kirjat lattialle :) 

Muutama kirja on jo löytänyt paikkansa.
 Täytyykin tässä etsiä ne muutamat omat lapsuuden kirjat jotka ovat tallessa.
 Tykkään vanhanajan lastenkirjoista, 
joissa kuvat ovat jotenkin niin kauniita nykyajan kirjoihin verrattuna.

Nämä kirjat " Hetkiä äidin ja isän kanssa" ovat uskomattoman söpöjä... 
niin hellyttävät tekstit ja kuvat.
 Tällä hetkellä lemppari kirjoja..:)

"Äiti, kun olen kanssasi, tykkään juosta vipeltää. 
Tiedän, että sinun kanssasi jokainen päivä on hurjan hauska! 
Olen sinun kutitettava kikatushirmusi, ja urhea pieni sankarisi. 
Osaan kiivetä todella korkealle ja keinua koko taivaan halki! 
Olen hirmuinen vesipeto.
Olen niin kovin onnellinen, kun olen sinun kanssasi." 

"Isä, kun olen sinun kanssasi, olen suuri, vahva ja peloton. 
Voin lentää putoamatta taivaaseen asti! 
Olen kaikkein urhein karhu, kun tiedän, että olet lähelläni. 
Istun hievahtamatta paikoillani, kun sinä vain istut vieressäni.
Nauran ja leikin mielelläni.
Rakastan jokaista päivää, jonka vietän kanssasi."

Aivan ihanat vai mitä olet mieltä? :)

Lämpimin terveisin
Mrs. S
ps. Muistakaa osallistua alla olevaan arvontaan :)

6 kommenttia:

  1. Ihana idea nuo hyllyt. Olen katsellut niitä valmiina mutta tosiaan nehän voi tehdä myös itse. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, hylly oli suhteellisen vaivaton tehdä, ei muutakuin rakentamaan sielläkinpäin :)

      Poista
  2. Kivat kirjatelineet ja toi kello on aivan huippu!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Kello löytyi Kärkkäiseltä, siellä on useampia samantyylisiä vaihtoehtoja.

      Poista
  3. Onpa kiva idea kirjoille! Näyttää oikein kauniille :)

    VastaaPoista

Etukäteen Kiitos rakentavasta palautteesta :)